![]() |
![]() |
Brussels Hoofdstedelijk Gewest - Nationale Delcrederedienst - Taalrol werknemers
Hoofdstedelijk Gewest Brussels
Nationale Delcrederedienst
taalgebruik
tweetaligheid
officiële statistiek
24/5/2012 | Verzending vraag |
9/1/2013 | Herkwalificatie |
18/1/2013 | Antwoord |
Geherkwalificeerd als : vraag om uitleg 5-2910
Zou de minister mij de cijfers kunnen bezorgen van het aandeel Nederlandstalige en niet-Nederlandstalige werknemers die tewerkgesteld zijn in de vestigingen van Nationale Delcrederedienst (ONDD) in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest, en dit sinds 2009? Graag een verdere opdeling volgens de volgende parameters:
1) Werknemers die hun domicilie hebben in het Brussels Hoofdstedelijk, Vlaams en Waals Gewest en hun taalrol;
2) Tewerkgesteld in de front-office waar er direct contact met de klant is, en hoeveel hiervan meertalig zijn;
3) Hoeveel werknemers krijgen een meertaligheidspremie en hoeveel bedragen deze;
(a) Hoeveel van hen wonen in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest en wat is hun taalrol?
(b) Hoeveel van hen zijn tewerkgesteld in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest en in de andere Gewesten?
1) Werknemers die hun domicilie in het Brussels ooHHHHoofdstedelijk, Vlaams of Waals gewest hebben -
|
Brussels Hoofdste- delijk gewest |
Brussels Hoofdste- delijk gewest |
Vlaams Gewest |
Vlaams Gewest |
Waals Gewest |
Waals Gewest |
Totaal |
|
N |
F |
N |
F |
N |
F |
|
01/01/2009 |
4 |
35 |
67 |
8 |
2 |
27 |
143 |
01/01/2010 |
6 |
31 |
69 |
10 |
1 |
23 |
140 |
01/01/2011 |
7 |
39 |
68 |
12 |
0 |
26 |
152 |
01/01/2012 |
8 |
39 |
70 |
14 |
0 |
24 |
155 |
01/01/2013 |
9 |
45 |
71 |
12 |
0 |
28 |
165 |
2) Tewerkgesteld in de front office met direct contact met de klanten
|
N |
F |
Tweetalig N |
Tweetalig F |
01/01/2009 |
17 |
16 |
1 |
2 |
01/01/2010 |
20 |
13 |
1 |
2 |
01/01/2011 |
22 |
14 |
1 |
2 |
01/01/2012 |
21 |
15 |
1 |
2 |
01/01/2013 |
22 |
19 |
1 |
2 |
3) Geen enkele werknemer ontvangt een meertaligheidspremie.